BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Werewolf Jerusalem - Confessions of a sex maniac (4 cd box)

Sam Mckinlay, noise scenoje geriau žinomas kaip projektas ,,The Rita“, savu laiku su panašios muzikinės pakraipos atlikėjais (The Cherry Point, Sewer Election, Treriksroset) stovėjo prie aiškią ir konkrečią išraišką įgavusio Harsh noise wall stiliaus ištakų, stiliaus kurio ambicijas ir aiškią tolesnę kryptį noise gyvenime įprasmino šių vardų kolaboracija, harsh noise wall manifestas ,,Total slitting of throats“ (2007). Neatsitiktinai šiandien, 2011 m. S. Mckinlay ,,Werewolf Jerusalem“ leidinyje ,,Confessions of a sex maniac“ atlieka prakalbos tarėjo įžanginę funkciją, savo solidžioje recenzijoje apžvelgdamas minimą ir šiandien mano aptariamą leidinį. Leidinį, už kurio stovi kitas ne ką mažiau žymus, o tam tikrom prasmėm tikrai garsesnis noiseris, amerikiečių veteranas Richard Ramirez, kuris su daugybę savo noise projektų formavo tiek ir noise bendrąja prasme, tiek ir konkrečiai HNW kontūrus. Ir būtent šiais metais R. Ramirezo išleistas 4 diskų rinkinys, mano galva, šiandien ne ką prasčiau ,,atstovi“ šioje nišoje, negu kad kadaise šią kryptį reprezentavo S. Mckinlay, Ph. Blankenship minėtasis manifestas. Konkrečiau sakant, ,,Confessions of a sex maniac“ žengia toliau ir plečia stiliaus ribas, kartu išlaikydamas ir senąsias tradicijas.

4-ių diskų R. Ramirezo leidinyje triukšminės medžiagos įvairovė gana didelė. Nors šį darbą vis dar galime talpinti į HNW rėmus, jis toli gražu neapsiriboja monolitine brutalia šiurkštaus garso nejudančia siena. Čia gerai tiktų prisiminti ir paties autoriaus šiam projektui apibūdinti naudojamą terminą ,,harsh drone wall“. Iš albumo sklindantis garsas savo prigimtimi išties linksta link drone supratimo – lėtas plaukimas, nuolatinis kartojimasis, augimas. Kadangi, kaip minėta, statika šiame darbe neapsiribojama, juntamas aiškus garsinis pasikartojimas, kurį sukuria nuolatinis garso srauto trūkčiojimas, šalia statinio garso modeliuojami traškesiai, čežesiai, o ir atrodo, kad veteranas jau nebesirengia klausytojų šokiruoti kuo brutalesniais statikos pluoštais, kaip tarsi ir pridera šiam stiliui. Absoliučiai ,,nejudantis“ noise šiame albume pasirenkamas ganėtinai švelnus, atmosferinis, jeigu galima taip pasakyti, be to, kas nevisai įprasta kitiems šio stiliaus korifėjams, kad vienoje kompozicijoje ,,padavus“ sienos, nebūtinai visas kūrinys taip ir tęsis – pastebėtina, kad ,,Werewolf Jerusalem“ pamėgo perėjimus tarp sienų, tiesa nors ir nelabai skambančius organiškai (tai turbūt labai sunki misija).Visa ši garso aktualija randama visuose keturiuose leidinio diskuose, apipavidalintuose įdomia grafika (spalvoti ,,sugedusio televizoriaus“ vaizdai, nukeliantys klausytoją/stebėtoją į senus siaubo filmus) ir patalpintuose į gana prašmatniai atrodančią juodą dėžutę.

Leidinys pradedamas pirmuoju disku, kuriame netrūksta įvairaus plauko garso: nuo kiek ilgesnių kompozicijų, iki šiam stiliui ne visai būdingų 7-8 min. trukmės kūrinių, kuriuose randama visko: statikos, šiurkštumo, prislopinto drone‘o, garso ištraukų iš filmų ir pan. Savotiškas prologas į tai, kas šiame leidinyje laukia toliau. Centrinis šio disko gabaliukas, be abejo, yra ,,Because of the cats“ (ką turbūt išduoda ir ant disko viršelio pavaizduotos katės) – po psichozinės ir neramios ištraukos iš kažin kokio kino filmo, seka triuškinanti garso siena.

Panaši siena sudaro ir visą 2-ajį diską – beveik 51 min. trukmės noise/drone monolitas skambiu pavadinimu ,,The Face At The Window“. Nors čia jau susidūriame su gana tipine trukme tokio tipo muzikos kūriniams, vėlgi pabrėžtina, jog ties a ar b tašku čia taip pat neužsisėdima – garsas vystosi, vyniojasi, girdimi bent keli atskiri garso pluoštai, statikos tematika nukišta kiek tolėliau, ne visai ant priekio.

Įdomiai su statika žaidžiame ir trečiame, man turbūt įdomiausiame, šio leidinio diske. Trijuose gabaluose netrūksta perėjimų tarp sienų: tarsi R.Ramirezas žaistų su mygtuku: sunkioji dalis tai įjungiama, tai išjungiama, šitaip kartkartėm paliekant skambėti vos girdimą plaukiantį ūžesį.

Leidinį užbaigia 4-asis diskas, kuriame sumestos 7-ios ,,Werewolf Jerusalem“ kolaboracijos su įvairiais noiserio draugais ir bendraminčiais: ,,The Rita“, ,,Baculum“ ir kitais. Visi kūriniai čia plius minus taip pat talpintini į HNW rėmus, tačiau panašiai kaip ir visas leidinys, kūrybingai pulsuojančio, trūkčiojančio ir įvairiapusiškesnio HNW (kad ir kaip absurdiškai tai skambėtų) rėmus.

Apie ,,Werewolf Jerusalem“ masyvų leidinį ,,Confessions of a sex maniac“ tikrai tiek neprirašysi, kiek užtrunka laiko jį perklausyti (apie 4 valandas). Toks darbo mastas, darbo kokybė, savotiškas inovatyvumas/poslinkis stiliaus vystymęsi, labai patrauklus leidinio dizainas, apipavidalinimas – visa tai leidžia šiemet išleistą ,,Seksualinio maniako prisipažinimą“ laikyti šių laikų HNW manifestu, permušančiu savo pirmtaką bei minančių pėdas šiam absurdiškam, tačiau kartu ir įdomiam stiliui (postiliui, or whatever) toliau. Neabejotinai vienas geriausių R. Ramirezo leidinių ir rimčiausias pretendentas į šių metų geriausio leidinio titulą. Rekomenduotina.

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyk komentarą