BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Streicher - ,,Industrial Recollections” - 3-jų CD apžvalga

Apie kontraversiškąjį australą STREICHER (tikrasis vardas Ulex Xane) esu rašęs ir anksčiau. Tąsyk, pamenu, nepagailėjau kritikos ,,Industrial Recollections“ pirmiesiems leidiniams: STREICHER‘io senųjų kasečių kompiliacijoms ,,Legion St. George/Gnadelos“, ,,Oi Terroristen/Blood and Honour“ bei ,,Ironclad/Bulldog Breed“. Visgi po kiek laiko, kontraversijos, legendų, misticizmų, susijusių su šiuo oldskuliniu projektu, ir pačios kūrėjo ,,idėjinės pusės“ veikiamas, nusprendžiau darkart pakelti iš dulkėtos pašalies vieną Power electronics/Industrial Noise muzikos pradininkų. Ryšium su tuo neatsispyriau pagundai ir nusipirkau minėtus tris ,,Industrial Recollections“ serijos leidinius (dar dvi kompiliacijos liko nepaliestos).

Apie projektą STREICHER internete informacijos yra nedaug. Bendrinė ir daugeliui ekstremaliojo undergroundo gerbėjų žinoma informacija yra tokia, kad Ulex Xane kontraversiškasis projektas STREICHER savo veiklą undergrounde pradėjo dar kasečių klestėjimo eroje, praėjusio amžiaus devinto dešimtmečio viduryje, nors pirmosios jo kasetės savo paties leible ,,Zero Cabal“ datuojamos tik dvidešimto amžiaus pradžioje. Kas dar. Na, ko gero, tamsiausiuose undergroundo užkaboriuose šis australas žinomas ne tik dėl nemenko įnašo į atitinkamos muzikos istoriją, bet ir dėl savo kontraversiškos idėjinės koncepcijos. Pats grupės pavadinimas sietinas ne su kuo kitu, kaip tik su Trečiojo Reicho veikėju, Adolfo Hitlerio favoritinio laikraščio ,,Der Sturmer“ kūrėju ir nacistinio žodžio skelbėju to meto Vokietijoje Juliusu Streicheriu, muzika, tekstai, frazės, oldskulinis artworkas irgi nė kiek nenutolsta nuo pavadinimo logikos – skinhediškas ,,gyvenimo būdas“, kariniai maršai, daugybė nuorodų į nacistinius istorinius įvykius ir tt. Visa tai be jokios abejonės prisidėjo prie šio projekto savotiško kulto statuso Power electronics/Noise scenoje.

Dabar nuo istorijos pereikime prie istorinių artefaktų, o dar tiksliau, 2009 m. perleistų kasečių kompiliacijų. Pradėkime apžvalgą nuo disko, savyje talpinančio ,,Legion St. George“ (1994) ir ,,Gnadelos“ (1992) kasečių turinį. Analoginis garsas, pasak leidėjų, į skaitmeną buvo perkeliamas stengiantis kaip įmanoma labiau išlaikyti autentišką senąjį kasetinį garso pradą – jokių apdailų, filtravimų, remasterinimų. Ir tai, aišku, jaučiasi - purvinas, šiurkštus poweris mus pasitinka nuo pirmųjų ,,Legion St. Goerge“ gabalų. Muzikinis minimalizmas kuriamas pasitelkiant seną sintezatorių, įvairius efektus, metalinius ,,įrankius“, kitus analoginius garso šaltinius ir agresyvų vokalą, kuris skamba lyg būtų įrašinėtas per pigiausią ir blogiausią mikrofoną – garsas kartais ,,plyšta“, šniokščia, kita vertus, ,,glamūro“ čia ir nereikia tikėtis. Apskritai aptariamas diskas pasižymi gana nemenka muzikine įvairove. Nors dominuoja atmosferiškas seno kirpimo poweris su ,,trenktu“ vokalu, monotonijai atsirasti neduoda įvairios Ulex Xane mėginamos ,,padainuoti“, padeklamuoti karinės frazės, eilės, karinių maršų semplai, gana žiauriai skambantys analoginiu garsų prikimšti keli gabalai ,,Pure Breed“ ir ,,Streicher bootkickers action“ (savotiškas metal junkas). Galų gale pačios ,,sausosios“ vietos, be jokių intarpų, garsų iš pašalies, skamba gana įdomiai – ko aš, tarkime, anksčiau nepastebėjau klausydamasis ,,Legion St. George/Gnadelios“ albumo.

,,Oi Terroristen“ (1995) ir ,,Blood and Honour“ (1997) kompiliaciją sudaro iš viso 4 gabalai iš kiekvienos kasetės po du (tiek jų ir tebuvo kasetėse). Diskas pradedamas brutaliais ,,Boot Party“ ir ,,Skragkaft“ iš ,,Oi Terroristen“ – tai turbūt brutaliausia STREICHER vieta šiuose 2009 metų perleidiniuose. Monotoniški, ,,sausi“ gabalai su minimalia garso įranga ir aukštai iškeltu grubiu vokalu, kartojančiu tas pačias frazes, kaip antai ,,Oi oi oi, Streicher skins, Boot Party“ ir pan. Iš pradžių šis dalykas kiek nervino, tačiau ilgainiui susigyvenau, per daug nesigilindamas į intelektualumą – galų gale visai to čia ir nereikia ieškoti. Visgi man asmeniškai, tai vieni ryškiausių Streicheriškų gabalų su firminiu vokalu ir primityviu noise‘u antram plane.

Toliau seka ,,Blood and Honour“ kasetė, kurią pradeda 24 minučių gabalas ,,Blood“. Savotiška, sakyčiau, prototipinė triukšmo siena – ne pernelyg arši, dusloka, bet visgi gana statiška. Jokio vokalo, mažai dinamikos, bet pakankamai purvo. Kai siena griūna, diską užbaigia klasikinės muzikos pianinu sugrotas kūrinys, ant kurio Ulex Xane tam tikrais intervalais ,,primėtė“ įvairių ,,pabarstukų“: efektų, triukšmo atakų. Nieko agresyvaus ar pikto, atvirkščiai, pabaiga minoriška ir kiek spaudžianti gerklę.

,,Ironclad/Bulldog Breed“ pirmiausia akį patraukia įdomiu viršeliu – Adolfas Hitleris, riterio šarvais, laiko nacių vėliavą… Apskritai, apžvelgiamos ,,Industrial Recollections“ STREICHER diskų serijos viršeliai, kaip ir garso medžiaga, taip pat iš dalies autentiški – tie patys kasečių viršeliai, tik nuo raudono popieriaus perkelti į baltą foną, o diskų dvilapių viduje yra pavaizduoti koliažai, sudaryti iš viso vienos ar kitos kasetės artworko. Taigi po Hilterio su vėliava rankoje slepiasi naujesni STREICHER leidiniai: savo paties leiblo ,,Zero Cabal“ ,,Ironclad“ (1999) ir ,,Bulldog Breed“ (1996). Kad tai naujesni leidiniai, jaučiasi gana ryškiai – 60 minučių trukmės ,,Ironclad“ nelabai primena aukščiau aptartą garso formulę. Daugiau dėmesio garso tekstūrai, tėkmei, ilgos, lėtos, ,,droninančios“ kompozicijos, jokių harsh vokalų. Man asmeniškai tai norom nenorom kažkiek priminė šių dienų projektą BODY CARGO, nors vargu ar galėtų būti kažkoks tiesioginis ryšys ties šiuo panašumu – toli gražu STREICHER nėra tas projektas, kuris įkvėptų minėtojo lietuvio kūrybą. Kad ir kaip ten būtų, čia STREICHER skamba gana prototipiškai tam tikro postiliaus atžvilgiu – lėtas, traiškantis, šiek hipnotizuojantis noise, gana artimai stovintis ties ankstyvos industrial muzikos šaknimis.

,,Bulldog Breed“ toli gražu nėra esminė šio disko dedamoji. Tai 30 minučių kasetė, nukelianti mus į 1996-uosius. Jei atvirai, šioje kasetėje Ulex Xane, mano akimis, kiek patingėjo – kartais atrodo, kad klausytum kažkokį istorinį filmą ar laidą. Semplai semplai semplai. Na, bet kaip baigiamajam akordui, gal ir visai nieko.

Apibendrinant tai, kas aptarta aukščiau, norisi pasakyti, kad ko jau ko, bet ,,kabliukų“ STREICHER netrūksta – atsiras daugybė veiksnių, kurie skatins pasidomėti, kas gi tai yra. Tik klausimas, ar klausytojams nepritrūks kantrybės (kaip antai man pirmą pažinties kartą) ilgelesnėms šio projekto įrašų perklausoms. Nuo savęs galėčiau pridurti, kad ne stebuklas šis power electronics/noise scenos senolis radikalas, bet visgi savyje tikrai kažką turi kabinančio. Jei per daug už rimtą pinigą nepriimti kartais bukom meninėm priemonėm kūriamos idėjinės koncepcijos, klausytis tikrai galima ir yra ko. Reabilituoju STREICHER.

Patiko (0)

Rodyk draugams

komentarai (3) | “Streicher - ,,Industrial Recollections” - 3-jų CD apžvalga”

  1.   Kaseciu pildymas rašo:

    Labai įdomu. Šaunu, kad rašote apie tai.

  2.   Dailyprint.lt rašo:

    Man labai patiko. Ačiū jums.

  3.   charter yacht caribbean rašo:

    Could you email me with some tips on how you made your blog look this cool, I would appreciate it!

Rašyk komentarą